Чернігівська загальноосвітня школа №17

Класна година

Класна година

Клас успіху – простір можливостей чи відповідальності

за вчинки

7 клас

Класний керівник – Єгорова Г. П.

Мета: стимулювати роздуми учнів про навчання у житті людини, формувати переконання про знання як неоціненний скарб, запобігати спаду інтересу учнів до навчання; формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі і правопорядку.

І. Тестування напередодні бесіди.

Запитання Кількість відповідей %
1. Чи легко вам учитися?
А) так; 2 10
Б) ні; 1 5
В) не дуже. 17 85
2. Чи цікавий для вас процес навчання?
А) так; 13 65
Б) ні; 1 5
В) вчуся без емоцій. 6 30
3. Якою була ваша успішність у молодших класах?
А) високою; 7 35
Б) середньою; 11 55
В) низькою. 2 10
4. Як змінився рівень вашої успішності у порівнянні з молодшими класами?
А) не змінився; 3 15
Б) підвищився; 8 40
В) знизився. 9 45
5. Чи допомагали вам батьки у молодших класах готувати д/з? А тепер?
А) я завжди вчився самостійно; 4 20
Б) в молодших класах допомагали, тепер ні; 6 30
В) інколи; 5 25
Г)допомагали і допомагатимуть. 5 25
6. Чи багато зусиль ви прикладаєте для навчання?
А) так; 10 50
Б) ні. 10 50
7. Як часто ви готуєте д/з?
А) систематично; 9 45
Б) час від часу; 12 55
В) не готую. 0
8. Чи охоче ви виконуєте д/з? Якби було введено вільне виконання д/з, чи виконували б ви їх?
А) так; 4 20
Б) неохоче, з обов’язку; 6 30
В) ні, може інколи. 10 50
9. Що, по-вашому, є причиною небажання окремих учнів учитися?
А) зависокі вимоги; 3 15
Б) поява інших інтересів; 7 35
В)не усвідомлення мети; 2 10
Г)особа вчителя; 0
Д)звичайне лінивство. 8 40
10. Чи пов’язуєте ви мрію про своє майбутнє з рівнем освіченості?
А) так; 12 60
Б) ні; 8 40
В)не задумувався над цим; 0
11. Чи відчуваєте ви потребу в допомозі?
А) так; 15 75
Б) ні. 5 25
12. Чи любите ви читати книги?
А) так; 10 50
Б) ні. 10 50
13. Чи мрієте ви прославитись завдяки своєму розуму?
А) так; 4 20
Б) це нереально; 1 5
В)ніколи про це не думав; 10 50
Г)ні. 5 25

ІІ. Бесіда.

В ході бесіди деякі учні зізнаються, що їм нецікаво навчатися. А чи запитували ви себе, чому вам нецікаво? Чому іншим цікаво, а вам — ні? І коли це почалося? Чи не тоді, коли ви спасували перед труднощами, які потрібно подолати? Лінь породила відставання, зневіру. І, що найстрашніше, з’явилось звикання й примирення зі своїм становищем відсталішого, слабшого, байдужість.

Якщо ви зауважуєте, що над вами починає брати гору лінь – мобілізуйте всі свої сили, волю, щоб подолати цей стан. Не відкладайте на майбутнє, не обманюйте себе. «Лінощі – це символічні грати» ( В. Сухомлинський), від них починається падіння і чим довше воно триває, тим нижче впадеш і тим важче буде піднятися. Якщо самому важко надолужити прогаяне, звертайтесь по допомогу. Але найважливіше – перемога над собою. Уже перша невеличка допомога додасть сили, поверне віру в себе, а далі будуть перемоги вагоміші. Тож не давайте притулу в своїй душі лінощам, бо вони – ваш лютий ворог. Рятуйте у собі людину!