Чернігівська загальноосвітня школа №17

Медіаграмотність-для-бібліотекарів

  • null

    Практична медіаграмотність

    «Те, що ми знаємо про наше суспільство, і навіть про світ, в якому ми живемо, ми знаємо з мас-медіа». Ніклас Луман був, безумовно, правий. Така залежність людини та соціуму в цілому від медіа ставить високу планку вимог до їх матеріалів. На жаль, українські мас-медіа далеко не завжди бувають на висоті. Найперша причина, це залежність від власника, а у вітчизняних умовах, часто від олігархічного власника. Українські журналісти не звикли до того, що поняття «журналістської відповідальності» аж ніяк не включає до себе відповідальності перед редактором, виданням, власником, владою та іншими подібними інституціями. Це цілком професійна дефініція, як включає до себе відповідальність конкретного журналіста або цілого медіа перед суспільством та аудиторією. Поняття журналістської відповідальності виникло порівняно нещодавно.

  • null

    Медіаграмотність та критичне мислення на уроках суспільствознавства

    Медіаграмотність та критичне мислення на уроках суспільствознавства: посібник для вчителя / Т. Бакка, О. Бурім, О. Волошенюк, Р. Євтушенко, Т. Мелещенко, О. Мокрогуз; За ред. В. Іванова, О. Волошенюк. – К. : ЦВП, АУП, 2016. – 243 с.

    Посібник втілює прагнення авторів зробити медіаосвіту складником викладання суспільствознавства. Видання демонструє можливості та шляхи набуття медіаграмотності та навичок критичного мислення старшокласниками під час вивчення курсу «Людина і світ» та інших суспільствознавчих курсів, формування медіакомпетентності учнівської молоді. Він має практичну спрямованість. Кожна вправа автономна і охоплює роботу з медіатекстами різних видів і жанрів. Вправи і завдання також можуть бути використані під час вивчення курсів за вибором, факультативних курсів, виховних годин, занять гуртків юних істориків і журналістів.

  • null

    Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін: Посібник для вчителя

    Видання – перша спроба інтеграції медіаграмотності у викладання суспільних дисциплін. В перших двох розділах розглянуто, що таке медіа, медіаосвіта та медіаграмотність, базові методики критичного мислення. У розділах 3–11 запропоновано плани-конспекти уроків для курсів «Історія України», «Всесвітня історія», «Людина і світ». Вправи і завдання також можуть бути використані під час вивчення курсів за вибором, факультативних курсів, виховних годин, занять гуртків юних істориків, журналістів тощо.

    Посібник ввійшов до Переліку навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.